Kirjoittaja Aihe: Hyvää itsenäisyyspäivää!  (Luettu 2737 kertaa)

Fuser

• Sr. Member
Hyvää itsenäisyyspäivää!
« : 05.12.17 - klo:23:34 »
Hyvää itsenäisyyspäivää!

Hyvää itsenäisyyspäivää kaikille turskafoorumilaisille. Sata vuotta on pitkä aika ja toisaalta taas niin lyhytkin aika. Suomen itsenäisyyden juhlintahan on pitkälti sitä ankeaa toisen maailmansodan juoksuhaudoissa konttaamista ja sankarihaudoilla kunniavartiossa seisomista. En halua mitenkään ottaa kunniaa pois näiltä ihmisiltä. Sota-ajan ja köyhän ja raskaan maan jälleenrakentamisen ajan eläneiltä ihmisiltä. Omilta vanhemmiltani. Päinvastoin. Mutta onhan tämä tämä meidän hieno itsenäisyys paljon muutakin suurta saavutusta. Paljon iloisempiakin asioita.  :)

Meidän kannattaa olla tosi ylpeitä esim. hienosta koulutusjärjestelmästämme esileikkikoulusta aina yliopistoon saakka. Ilmainen ja laadukas koulutusjärjestelmä on mahdollistanut meille tämän tasa-arvon ja hyvinvoinnin. On maailmassa varmaankin ainutlaatuista että jokainen lapsi ja nuori on asuinpaikasta ja varallisuudesta riippumatta samalla tavalla oikeitettu opiskelemaan. Niin pitkälle kuin vaan halut ja lahjat riittävät. Ihmisillä on mahdollisuus toteuttaa unelmansa. Ainakin teoriassa. On ollut tähän asti. Nykyinen hallitushan ei näe sitä samanlaisena arvona kuin minä. Valitettavasti.

Mikä on muuten ollut teidän elämänne aikana sitä parhainta aikaa? Mitä on jäänyt erikoisesti mieleen? Kun turskafoorumilla on niin eri-ikäisiä ihmisiä, niin eri Suomen itsenäisyyden vuosikymmenet ovat varmaan eri ihmisille niitä kaikkein muistorikkaimpia.

Itse palaan muistoissani usein sinne 1980-luvun alkuun. Se oli jotenkin todella hauskaa aikaa, vaikka Oulu oli sellainen pieni pohjoisen eristäytynyt kaupunki. Ei ollut nettiä. Eikä paljon muutakaan. Mutta Soundista luettiin että soittotaito ei ole ollenkaan tarpeellista bändin perustamiseen. Niinpä mekin laitettiin punkbändi kasaan. Ja lystiä oli. Matkustaminenhan oli silloin harvinaista. Vain rikkaiden kakarat kävivät kielikursseilla Englannissa ja kesällä vanhempiensa kanssa Mallorcalla lomilla. Mutta sitten tuli tämä interrail. Junalla sitten puksuteltiin menemään ympäri Eurooppaa. Monena kesänä. Ensin oltiin kesä- ja heinäkuu kesätöissä, ja sitten elokuussa reilattiin. Se oli kyllä yhtä lystiä. Pariisissa näin elämäni ensimmäisen neekerin. Aikaisemmin hottentotit olivat minulle tuttuja vain lakritsipötköjen käärepapereista ja Tarzan- elokuvista. Tiernapojissa olin tosin itsekkin näytellyt sitä murjaanien kuningasta, jonka Herodes käskee lankeemaan hänen etehensä polovillensa, mutta naamani oli  mustattu hiilellä. Olin sellainen sekundaneekeri.  :)

Barcelonassa nuorena ylioppilaspoikana tutustuin ensimmäistä kertaa näihin maksullisen seksin saloihin. Ja se oli kyllä hieno kokemus. Silloin oli vuosi 1979. Olin seksuaaliseti hyvin kokematon. Seksi oli ollut sitä lukiolaistyttöystävien kanssa peiton alla tuhraamista. Pari työntöä ja rojut kortsuun. Barcelona oli oululaiselle puritaaniperheen kasvatille kyllä ihmeellinen paikka. Varmaankin kävelykatu Ramblasin viimeiset viisisataa metriä olivat yhtä bordellia. Se oli barcelonassa katuprostituution kulta-aikaa. Espanjahan oli vasta 1976 vapautunut kenraali Francon sotilasdiktatuurista ja maa oli todella köyhä. Mutta kova ja innokas eteenpäin elämisen fiilinki Barcelonassa oli. Ihmiset olivat niin iloisia kun olivat oikeistodiktatuurin jälkeen päässeet neljänkymmenen vuoden tauon jälkeen äänestämään. Kahleista oli katkaistu lenkit. Ja maassa oli sosialidemokraattien johtama hallitus. Yöllä niitä huoria oli kadulla satoja jos ei jopa tuhansia. Ihan älytön määrä niitä kyllä oli.

Valitsin ekana iltana sellaisen espanjalaisen hieman kokeneemman milfin, eikä valintaa ole tarvinnuta katua. Sain aivan unohtumatonta seksiä. Elämäni ensimmäisen suihinoton. Kun espanjatar imaisi koko kalun syvälle nieluunsa, niin silloin minulla tuli. Ja sitä spermaa tuli siis ainakin piimäpurkillinen. Tämä lady oli tukehtua siihen mälliin. Kun espanjatar sai hengitystiensä kakottua auki, niin sain kunnon läksytyksen. Espanjaksi. Ymmärsin että minun olisi pitänyt jotenkin varottaa häntä että ampu tulee. Pyytelin hyvin nöyränä anteeksi ja sain. Siis anteeksi. Ja paljon muutakin. Espanjatar peseskeli minut ja itsensä mälleistäni ja opetti sitten rauhallisesti, että miten sitä seksiä oikein tehdään. On jäänyt kyllä jotenkin mieleen. Monena iltana piti reissuni aikana palata saman naisen luokse. Että kiitoksia vaan. Siitä se ura maksullisen seksin iloissa sitten lähti liikkeelle. Tosin välillä on näistä nautinnoista ollut pitkiäkin taukoja seurustelujen ja avioliiton takia, mutta aina olen maksullisen seksin iloihin kuitenkin palannut. Olen kyllä ajatellut että parin vuoden päästä on lähdettävä elokuussa Barcelonaan juhlistamaan tätä huoripukin 40-vuotistaiteilijajuhlaa. Barcelona on ehkä vähän muuttunut, mutta niin olen ehkä vähän minäkin.  :)

Joku ihmeen bannattu Granado on pari vuotta sitten kirjoittanut sexwörkille sellaisia koskettavia muistoja nuoruudestaan pikkukaupungissa nimeltä Oulu, että minun ei tarvitse niitä enää toistaa. Ja alan olla varmaan kohta liian kännissäkin muistelemaan. Tai ainakin kirjoittelemaan. OIKEIN HYVÄÄ ITSENÄISYYSPÄIVÄÄ KAIKILLE TURSKAFOORUMILAISILLE! 

Granado, mielensäpahoittaja, kaipaa takaisin Kekkoslovakiaan

--------------------------------------------------------------------------------

Alan olla siinä iässä, että minusta tuntuu että ennen kaikki oli paremmin. Eli siinä iässä että nykymenosta voi jo ihan vilpittömästi pahoittaa mielensä. Olin oikeastaan aika onnekas kun synnyin ja sain elää lapsuuteni ja vielä suuren osaa nuoruuttani Kekkoslovakiassa. Kun Kekkonen luopui virastaan vuonna 1981 olin jo 21 vuotta täyttänyt. Mielestäni nykyajan nuorilla on paljon vaikeampaa kuin silloin. Maailma on niin haastellinen ja asiat monimutkaisia.

Kekkoslovakiassa asiat olivat selkeitä. Yksinkertaisia. Oli pahikset ja hyvikset. Rosvot ja sankarit. Intiaanit ja lännenmiehet. Oli vain kaksi vaihtoehtoa, eli USA ja Neuvostoliitto. Sait valita kumpaa kannatit. Olitko taantumuksellinen porvari vai edistyksellinen vasemmistolainen. Kylmä sota ja poliittiset blogit olivat vaan osa sellaista poliittista teatteria. Näytelmää jota näyteltiin vaan lähinnä omille kannattajille. Maailma ei ollut ollenkaan niin pelottava kuin mitä se on nykyään. Oivalsin jo nuorena että kannattavinta on olla poliittisesti kameleontti, eli vaihtaa väriä tilanteen mukaan. Nuorena panetti aina ja pillu oli koko ajan mielessä. Siksi ei kannattanut hirttäytyä poliittisiin poteroihin ja pelata itseään ulos, vaan kuulostella aina naisten mielipidettä ensin ja sitten valita kantansa. Siihen aikaan kaikilla naisillakin oli joku valistunut mielipide maailman asioihin. Siihen aikaan rakennettiin maailmaa eikä pelkästään omaa kehoa, kuten nykyisin .

1970-luku oli kyllä poliittista aikaa. Kouluissakin oli kouluneuvosto. Ja kouluneuvostoa varten oli tietenkin kouluneuvostovaalit. Ehdokkaat olivat esillä poliittisin tunnuksin. En kyllä millään jaksa muistaa että mitä kouluneuvosto sitten työkseen teki. Mikä sen funktio oli. Mutta varmaan jotain tosi tärkeää se oli. Kokoomuslaisilla oli rinnassaan sellainen keltainen peltilätkä, jossa luki että "Ole porvari". Sitä he sitten kantoivat ylpeänä rintamuksissaan koko vaalikampanjan ajan. Kokoomuslaisilla oli kaikkein kauneimmat naiset ehdokkaina ja tietenkin typerimmät miehet. Jo silloin. Kokoomuslaisilla miehillä oli päämääränä päästä kauppaopiston yo-linjalle opiskelemaan markkinointimerkonomiksi ja naisilla opiskella hammaslääkäriksi tai pankkineidiksi. Silloin oli vielä pankkineitejä eikä pankin asiakkaan tarvinnut tehdä kotona internepsissä kaikkia pankkineidin töitä itse. Vasemmistolaisilla oli ehdokkaina sellaisa meikkaamattomia lukiotyttöjä, joilla oli pitkät ja tuuheat pesemättömät hiukset ja päällään isänsä virttynyt flanellipaita. Mutta paidan kohoumista pystyin jo aavistella aika paljon tulevan elämäni riemuista.

Kahdeksantoista vuoden täyttäminen oli kyllä yhtä juhlaa. Pääsi kapakoihin. Poliittinen rintamajako oli kyllä Oulun ravinteleissakin hyvin selkeä. Kokoomuslaiset pikkupillut kävivät Seurahuoneella diskossa. Suosikkidrinkki oli sininenenkeli. John Travolta look ja Saturday Night Fever olivat siellä valttia.
Itse olin jo alkanut lukemaan Soundia ja tilaamaan Tampereelta Epekseltä levyjä. Iggy Poppia, New York Dollsia, Velvet Undergroundia ja tietenkin punkkia. Kirpputorilta ostetulla mustalla pikkutakilla ei juuri porvarisnaisia hehkutettu. Silloinkaan. Se takista lemahtava ullakon ja koinmyrkyn haju ei viekotellut porvasrisnaisia synnin töihin. Tuoksun olisi tietenkin pitänyt pitänyt olla joku Emporio Armani.

Seurahuoneelta käveltiin Haarikkaan. Haarikassa ei tällaisilla pienillä puvuntakin eksoottisilla tuoksuilla ollut niin väliä. Pääasia oli se että takki oli kirpputorilta ostettu. Kierrätetty. Haarikka oli vasemmistointellektuellien ja taiteilijoiden suosima ravintola. Haarikassa kannatti aina tilata heti pullollinen punaviiniä ja kaksi lasia. Egri Bigaveriä eli Erkin Pikakivääriä. Punaviinin avulla pääsi istumaan oikeisiin pöytiin. Haarikassa kannatti unohtaa ne Seurahuoneen asenteet. Narikassa oli takataskusta pitänyt kaivaa se peltinen Pelle Miljoona- rintanappi ja laittaa se kirpparitakin rintamukseen. Iggy Pop, New York Dolls, Lou Reed ja muut edustivat Haarikassa vain porvarillista dekadenssia. Niillä ei kannattanut hehkutella. Jukeboxista kannatti soittaa Hectoria ja mieluummin Mikko Perkoilaa. Naiselta piti tietenkin kysyä että saako tarjota lasillisen punaviiniä. Amerikkalaisten ja suomalaisten porvarien haukkuminen oli tietenkin itsensäselvyys lähemmän tuttavuuden saavuttamiseksi. Itse olin kehitellyt vielä oman spesiaalini. Olin opetellut soittamaan akustisella kitaralla ne kolme sointua ja tehnyt oman biisiin. Sen nimi oli "Roger (lausuin sen jotenkin että rödzö) is dead but we tried to understand". Valehtelin sen kertovan rakkaasta ystävästäni, joka oli tehnyt itsemurhan kun ei jaksanut elää kapitalistien maailmassa. Flanellipaitaisten naisten kämpillä jatkoilla se biisi yleensä aukaisi Granadolle tiet niihin kätkettyihin Edenin puutarhoihin. Ja ne naiset osasivat rakastella. Tehdä seksiä. Ympäri maailmaa kiertäneet pioneerileiriläiset.

Granadon Bermudan kolmio täyttyi Rattori Lupilla. Kauppahotellin Rattori on kyllä Oulun legendaarisin kapakka. Teekkareiden perustama opiskelijaravintola. Arvostettu dj oli Hannu, jonka musiikkimaku oli tinkimätön. Ensin kuunneltiin kiltisti Pink Floydit, Genesikset, Procol Harumit ja muut ja sitten vasta Rollarit. Kuten toilettiin sammunut ystäväni Eero sanoi, kun häntä Hannun kanssa heräteltiin eloon, että "elä soita poliisia vaan soita Rolling Stones". Ja Hannu soitti. Rattori Lupilta löysin ne nuoruudessani minulle tärkeät naiset. Ne jotka diggasivat minunkin omituista elämän rockn´rolliani. Myös kerran sitten tulevan vaimoni. Lasteni äidin. Oltiin pitkään tosi rakastuneita. Hän oli kuitenkin lopulta minulle aivan liian fiksu ihminen. Otti sitten 16 vuoden avioliiton jälkeen eron. Enkä minä kyllä nyt yhtään sitä ihmettele.

Minusta tuntuu että nykyään on nuorilla paljon suuremmat paineet kuin minun Kekkoslovakiassani oli. Kaiken suhteen. Maailma on niin epävarma. Varmaan siksi tällainen oman kehon hallinta ja rakentaminen ja kaikenlainen fitness kulttuuri on nyt niin keskeistä. Sinulla on edes jotain mitä sinä itse voit hallita tämän sekamelskan keskellä. Kaikkihan meidän tärkeimmät asiat tapahtuvat kuitenkin lopulta meidän päässä. Se liike mitä tapahtuu päässä on kuitenkin tärkeintä. Onnellisuuden hetket, pettymykset, rakastumiset. Me sihteeriopistolaiset vannomme seksin nimeen. Seksistä nauttiminenkin tapahtuu lopulta aina meidän päässä. Ja onneksi joka kerta uudestaan .

Granado
View Public Profile
Find all posts by Granado

#2    11th December 2015, 19:57 
« Viimeksi muokattu: 05.12.17 - klo:23:40 kirjoittanut Fuser »

lprman1

• Hero Member
Vs: Hyvää itsenäisyyspäivää!
« Vastaus #1 : 06.12.17 - klo:00:13 »
Hyvää itsenäisyyspäivää myös sinulle Granado!

Olen samaa mieltä, että Suomen itsenäisyyttä voisi juhlia vähän iloisemmin....taidetaan olla ainoa maa, jossa juhlaan liittyy vakavoituminen ja ns. "lakki päästä"-meininki. 100-vuotiaalla Suomella olisi opittavaa itsenäisyyden juhlimisesta maailmalta. Sentäs tähän vuoteen on yritetty tuoda ripaus myös juhallisuutta ja iloisuutta.....ja myös nuorempi sukupolvi on otettu huomioon. He kun tätä maata rakentavat eteenpäin.
-Tavallinen tamperelainen Matti Näsä-

Rajakeille todellisuus ei ole este.

Fuser

• Sr. Member
« Vastaus #2 : 06.12.17 - klo:01:12 »
^Kiitos. Jotenkin minulla on viime päivinä soinut useasti mielessä tämä Veikko Lavin kappale Takarivin Taavi. Veikko Lavi osaa kertoa asiat niin hienosti ja syvältä. Näitä Takarivin Taaveja on ollut ja on. Jos tietäisin että missä sankarihaudan takarivissä tämä Taavi lepää niin menisin kyllä hetkeksi kunniavartioon. Sen verran ja minkälaiseen tällainen sivari osaa.  :)

https://youtu.be/Ndcnj-1ZEz0
« Viimeksi muokattu: 06.12.17 - klo:01:16 kirjoittanut Fuser »

Vanha Juku

• Jr. Member
  • **
« Vastaus #3 : 06.12.17 - klo:02:32 »
myös kin
hyväää Suomi
100 itsenäisys
päivää viimenen
vuosi sata
alkoi nyt
tästä tulee
yks nistani

Fuser

• Sr. Member
« Vastaus #4 : 06.12.17 - klo:03:56 »
roomalaisetkin
kunniaksi suomen
valaisevat coloussemin
uskottelevat
että lupa
imetti romuluksen
latinaksi lupa
on susi ja ilotyttö
suomlaisten lipussa
on leijona
leijonat pelaavat
lätkää
« Viimeksi muokattu: 06.12.17 - klo:04:07 kirjoittanut Fuser »

Nimara

• Hero Member
  • Puh. 040-4795741 www.sexwork.net/girl/16593
« Vastaus #5 : 06.12.17 - klo:15:50 »
Hyvää Itsenäisyyspäivää ja kiitos sotien veteraaneille ja lotille, joiden rivit ovat vaan käyneet kovin harvoiksi.
Häpeällistä näin juhlapäivänäkin on, että veteraaneistamme ei ole pidetty huolta heidän ansaitsemallaan tavalla.

Kalervo Kanki

• Full Member
« Vastaus #6 : 06.12.17 - klo:19:36 »
Hyvää itsenäisyyspäivää!

Suomalaisten sotaveteraanien vähiin käyminen on onneksi jo ratkaistu ottamalla maahan ainakin 10.000 tuoretta rintamakokemusta tältä vuosikymmeneltä omaavaa irakilaista sotaveteraania, arabilotat tosin eivät kuuluneet kauppaan. Veteraaneja siis riittää linnaan kutsuttavaksi jatkossakin vuosikymmeniksi, mistä suuri kiitos Juha Sipilälle ja hänen ovelalle vaikkakin perättömäksi osoittautuneelle talolupaukselleen.

vekkuli

• Hero Member
« Vastaus #7 : 06.12.17 - klo:20:15 »
hyvää itsenäisyyspäivää.
porukat täällä tosin ei osaa näköjään arvostaa suomea hienona maana. voisi jokainen ruikuttaja ottaa ja
lähteä sinne ihmemaahan minne haikailee. kyllä sieltä on pakolaisia tulossa jotka osaa arvostaa tätä
lintukotoa. ottavat mielellään teidän paikkanne.
punaposkinen JETIpoika