Kirjoittaja Aihe: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu  (Luettu 64276 kertaa)

Tanakka Timo

  • Vieras
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #900 : 15.01.20 - klo:10:15 »
Ei minua ole potkittu edes päähän. ;D
Meinaatkos ettei sinun Eestin kytklkset ole jo kaikkien tiedossa

Sonja

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 996
  • tätä nimimerkkiä käytän ainoastaan tällä forumilla
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #901 : 15.01.20 - klo:10:25 »
^ Varmasti ovat olleet kaikkien tiedossa ihan alusta asti, kun edesmenneellä foorumilla esittäydyin vuonna 2015, jolloin asuin Virossa. Eräästä saamastani raportista olet saattanut lukea, että kerran joku onnistui tapaamaan minut Tallinnassa. Jossakin raporttiketjussani joku kertoi odottavansa hetkeä, jolloin Tallink saapuu seuraavan kerran Helsinkiin. Ei oo vaikea lukea juttuja horoista, jos ei horot rapsaamistaan kiellä. Sherlock.
Pienempänä halusin vain tietää, että milloin ollaan perillä
Mutten enää, täs on hyvä, tällä laiturilla pystyy hengittää
https://m.youtube.com/watch?v=SH7WawO-_QU

Tanakka Timo

  • Vieras
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #902 : 15.01.20 - klo:13:58 »
^
Selittely vain pahentaa asiaa 8)

Prinssinakki

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 197
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #903 : 15.01.20 - klo:17:37 »
^ Pahentaa mitä asiaa?

Liittyykö tämä TT:n kommentti johoinkin vai onko tää vaan jokin epämääräinen heitto?
 ???

Tanakka Timo

  • Vieras
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #904 : 15.01.20 - klo:17:57 »
^
Ei taida asia kuulua sinulle  ::)

MrMasa

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 108
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #905 : 15.01.20 - klo:19:10 »
^ Pahentaa mitä asiaa?

Liittyykö tämä TT:n kommentti johoinkin vai onko tää vaan jokin epämääräinen heitto?
 ???
Härski on palkannu tämän Lööperin tänne häiriköimään ihan kaikkea, jotta seksisaitti sais jakamattoman huomion.

Prinssinakki

  • Full Member
  • ***
  • Viestejä: 197
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #906 : 15.01.20 - klo:22:14 »
Ei taida asia kuulua sinulle  ::)
Tämä on julkinen palsta, jonne voi kirjoittaa kaikki palstalle kirjaantuneet.

Eli tuo kuuluu mulle ihan yhtä paljon, kun sulle kuuluu Sonjan Eesti kytkötset tai koraanin siteeraamiset jne. ::)

Sonja

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 996
  • tätä nimimerkkiä käytän ainoastaan tällä forumilla
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #907 : 16.01.20 - klo:02:52 »
Kiitos, Prinssinakki!  :-*

Tanakka Timon ja Raaka Arskan kytkökset toisiinsa ja Liftimenoksin symbioosiiin eivät ole jääneet minulta huomaamatta (näiden multinikkimutanttien viestihistoriat tunnen lähes yhtä hyvin kuin omat taskuni).

Kun taas tätä ketjua selaa taaksepäin, ei voi jäädä keneltäkään huomaamatta kuinka pakolaismyönteistä linjaa nämä nikit ovat täällä edustaneet. Nimimerkillä "Letsmenoks" (sillä kertaa) liikkunut sankari kävi myös kommentoimassa minun aloittamaani trans-ketjua, mistä päättelin, että hengissä on ja lukee mun tarinoita, mutta valitettavasti ei enää juurikaan osallistu keskusteluun sillä nimimerkillä, millä mun oli kunnia tavata livenä elämäni ensimmäinen foorumtrolli.

Tästä kaikesta päättelisin, että multinikkisankari TT:n pakonomainen tarve kommentoida mua joka väliin ja tonkia minun henkilööni liittyviä asioita liittyvät paitsi henkilökohtaiseen kostoon, myös multinikkikombon omiin poliittisiin ja ehkä taloudellisiin intresseihin. Näiden nikkien kytkökset Islamin uskoon varmaankin selkenee ajan mittaan. Toistaiseksi ei silmiini osunut kuin Liftin läpänheittoa tällä foorumilla siitä, kuinka ovat Letsmenoksin kanssa irakilaisia(ko?) pakolaisia ja turvapaikanhakijoita.

Uskoo ken tahtoo, itse olen nähnyt toisen livenä ja toisen kuvia foorumilla, ihan suomalaisilta näyttivät. Islamhan ei ihonväriä katso, ja kuulemma pahimmin radikalisoituvat suomalaiskäännynnäiset Suomessa kuin Suomeen muualta tulleet muslimit.

Olisiko siis nyt sopiva hetki puhua Koraanista?
Tämä Muhammadin Suura on myös mielenkiintoinen. Niin lyhytkin, että varmasti jokainen jaksaisi lukea itsekin. Esim täältä:
https://www.islamopas.com/koraani/047.htm

Lainaan silti pääpointit, ja sama kuin edellisessä: punaiset laiskoille, loput kaikille muille.


Lainaus
2. Mutta jotka tekevät hyvää ja uskovat sen, mitä Muhammedille on ilmoitettu, joka on heidän Herraltaan saatu totuus, heidän pahat tekonsa Hän pyyhkii pois ja parantaa heidän asemansa.
3. Näin käy siksi, että epäuskoiset seuraavat valheen jälkiä ja uskovaiset noudattavat totuutta, joka tulee heidän Herraltaan. Näin Jumala asettaa ihmisille esikuvia.
4.Kun siis kohtaatte taistelussa uskottomat, niin nujertakaa heiltä niskat, niin että voitatte heidät! Sitten ottakaa heidät vangiksi ja jälkeenpäin joko suosiollisesti vapauttakaa heidät tai antakaa heidän lunastaa itsensä vapaiksi, kun sota on päättynyt! Niin on oleva. Jos Jumala olisi tahtonut, olisi Hän varmasti voinut kostaa heille, mutta näin Hän tahtoo koetella teitä toistenne avulla. Jotka saavat surmansa Jumalan tiellä, heidän tekojensa ei Hän millään muotoa salli raueta tyhjiin.
5.    
Hän ohjaa heitä ja parantaa heidän asemansa,
6.    
sekä antaa heidän päästä paratiisiin
, jonka Hän on tehnyt heille tunnetuksi.
7.    
Jos uskovaiset autatte Jumalan asiaa, Hän auttaa teitä ja tukee askeleitanne
.
8.    
Mutta niitä, jotka ovat epäuskoisia, odottaa tuho, ja Hän tekee tyhjäksi heidän työnsä.

11.    
Näin tapahtuu, koska Jumala on uskovien suojelija ja koska uskottomilla ei ole ketään suojelijaa.

13.    
Miten monta kaupunkia olemmekaan tuhonnut, kaupunkeja, jotka olivat mahtavampia kuin se, joka on karkoittanut sinut, eikä niillä ollut ketään auttajaa.


15.    
Tällainen on kuvaus paratiisista, joka on luvattu niille, jotka karttavat pahaa: siellä on virtoja, joiden vesi ei samene, maitovirtoja, joiden maku ei muutu, viinivirtoja, suloisia juoda, ja kirkkaita hunajavirtoja. Ne, jotka siellä asuvat, saavat Herraltaan kaikenlaisia hedelmiä ja anteeksiannon. Ovatko he niinkuin ne, joilla on asuntona tuli ja jotka saavat juoda kiehuvaa vettä, niin että se raastaa rikki heidän sisuksensa?
16.    
Jotkut näistä tosin yrittävät kuunnella sinua, mutta kun he lähtevät luotasi, he sanovat niille, jotka ovat saaneet tiedon: »Mitä uutta hän sanoi?» Näiden sydämen Jumala on paaduttanut, ja he seuraavat alhaisia himojaan.
17.    
Mutta niille, jotka seuraavat oikeata suuntaa, Hän tuo johdatustaan runsaammin ja antaa heille varjeluksensa.

18.    
Mitä muuta epäuskoiset siis odottavat, kuin että hetki tulisi heille äkkiä? Nyt ovat todella sen enteet jo tulleet, mutta mitä apua heillä on kehoituksesta, kun hetki on tullut?
19.    
Tiedä siis, ettei ole muuta jumalaa kuin Jumala, ja pyydä anteeksiantoa synneistä itsellesi ja uskoville miehille ja naisille. Jumala tuntee paikan, mihin palaatte ja missä asuntonne on oleva.
20.    
Uskovaiset sanovat: »Miksi ei ole yhtään suuraa ilmoitettu?» Mutta kun selkeä suura ilmoitetaan ja siinä mainitaan taistelu, näet kuinka ne, joiden sydämessä on sairaus, katsovat sinuun niinkuin se, jonka valtaa kuoleman uupumus. Voi heitä silloin!

21.    
Kuuliaisuus ja lempeä sana sopisi heille paremmin; mutta kun asia on päätöksessä, olisi heille totisesti parempi, jos he pysyisivät Jumalalle uskollisina.
22.    
Mutta jos teillä olisi valta, tekisitte varmasti ilkitöitä ja katkoisitte sukulaisuussiteenne.
23.    
Nämä Jumala on kironnut ja saattanut kuuroiksi sekä sokaissut heidän silmänsä.
24.    
Eivätkö he siis tutkistele Koraania? Eivät, heidän sydämensä ovat lukitut.

25.    
Niille, jotka palaavat entiselleen sen jälkeen, kun selvä johdatus on heille annettu, on saatana totisesti tehnyt sen helpoksi asiaksi, ja Hän antaa heille vapaat kädet.

27.    
Mutta kuinka käy, kun enkelit tuovat heille kuoleman käskyn, lyöden heitä kasvoihin ja selkään?

28.    
Sillä he noudattavat sitä, mikä ei miellytä Jumalaa, vaan on Hänen tahtoaan vastaan; siksi Hän on tehnyt tyhjäksi heidän tekonsa.
29.    
Vai ajattelevatko ne, joiden sydämessä on sairaus, että Jumala ei tuo ilmi heidän ilkitöitään?
30.    
Ja jos Me tahtoisimme, niin olisimme voinut asettaa niin, että olisit totisesti tuntenut heidät tuntomerkeistään; ja totisesti sinä voit tuntea heidät puheestaan; niin, Jumala tuntee tekonne.
31.    
Totisesti koettelemme teitä siksi, kunnes olemme oppinut tuntemaan teistä ne, jotka ovat urhoollisia ja kestäviä, koettelemme, kunnes asianne on Meille ilmeinen.
32.    
Totisesti, ne, jotka eivät usko, vaan kääntyvät pois Jumalan tieltä vastustaen sananjulistajaa, sitten kun johdatus on heille ilmoitettu, ne eivät voi vahingoittaa Jumalaa millään tavoin, mutta Hän tekee tyhjäksi heidän tekonsa.
33.    
Te, jotka uskotte, totelkaa Jumalaa, olkaa kuuliaisia sananjulistajalle älkääkä saattako tekojanne raukeamaan!
34.    
Totisesti ne, jotka eivät usko, vaan hylkäävät Jumalan tien, kuolevat, koska he ovat epäuskoisia, eikä Jumala anna heille mitään anteeksi.
35.    
Älkää siis olko heikkoja anoen rauhaa, sillä te olette voitolla ja Jumala on kanssanne.
Hän ei tee tekojanne mitättömiksi.
36.    
Maallinen elämä on vain turhaa ilvettä ja leikkiä,
mutta jos te uskotte ja kartatte pahaa, Hän antaa teille palkkanne eikä kysy teiltä mitään tavaraa.
37.    
Jos Hän vaatisi teiltä sitä, te olisitte itaria ja Hän saattaisi pahuutenne ilmi.
38.    
Katso, te kuulutte niihin, jotka ovat kutsutut uhraamaan varojansa Jumalan asian edistämiseksi, mutta teidän joukossanne on kitsaita; ja jos joku on kitsas, se on vain hänen oman sielunsa vahingoksi. Jumalalta ei mitään puutu
, mutta te tarvitsette Häntä, ja jos te käännytte pois, asettaa hän sijaanne toisia, jotka eivät ole niinkuin te.
Pienempänä halusin vain tietää, että milloin ollaan perillä
Mutten enää, täs on hyvä, tällä laiturilla pystyy hengittää
https://m.youtube.com/watch?v=SH7WawO-_QU

mrbigdik

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 663
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #908 : 16.01.20 - klo:03:26 »
^ Vielläkö vedät jotain sieniä? ::)
Suosin halpaa.

Tanakka Timo

  • Vieras
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #909 : 16.01.20 - klo:05:25 »
^ Vielläkö vedät jotain sieniä? ::)
[/quote
Taitaa se niin tehdä ;D

Jösse09

  • Sr. Member
  • ****
  • Viestejä: 303
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #910 : 16.01.20 - klo:23:06 »
Kiitos, Prinssinakki!  :-*

Tanakka Timon ja Raaka Arskan kytkökset toisiinsa ja Liftimenoksin symbioosiiin eivät ole jääneet minulta huomaamatta (näiden multinikkimutanttien viestihistoriat tunnen lähes yhtä hyvin kuin omat taskuni).

Et kai unohtanut minua, metänpetua tai sitä tetecaa111:stä?  :-*
"There is no racial bigotry here! I do not look down on niggers, kikes, wops, or greasers; here you are all equally worthless." (Sergeant Hartman in Full metal jacket)

Tanakka Timo

  • Vieras
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #911 : 17.01.20 - klo:06:02 »
^
Ei se niitä unohda mutta viestimäärä tulee onneksi hätiin 8)

Sonja

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 996
  • tätä nimimerkkiä käytän ainoastaan tällä forumilla
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #912 : 17.01.20 - klo:08:54 »
Miten Islamiin voi samaan aikaan sekä uskoa, että olla radikalisoitumatta? Hmm.. jättämällä Koraani lukematta, kuuntelemalla "sanansaattajaa", rukoilemalla viidesti päivässä, viettämällä Ramadania, käymällä pyhiinvaelluksella, maksamalla almuja?

Mistä erottaa radikalisoituneen ja ei-radikalisoituneen muslimin toisistaan? Tekisi mieli sanoa, että ne ketkä ovat pysyneet kotonaan lähtemättä Pyhään Sotaan ovat niitä "ei-radikalisoituneita". Mutta kun se olisi virhe - Koraani kun väittää, että he eivät ole oikeita uskovaisia ollenkaan, ketkä eivät Jumalan retkelle lähde, ellei heitä estä lähtemästä esim vamma, vanhuus tai varattomuus. Tietävätkö nämä maltillisina muslimeina itseään pitävät sitä itsekään?

Ovatko ne "ei-radikalisoituneet" muslimit edes uskomassa? Vai pelottaako heitä vain myöntää olevansa muuta kuin muslimeja, koska Islamista pois kääntymisen palkka on kuolema Jumalan kostona entisten uskonveljien käsien kautta?

Miksi tänne tulee paljon muslimimiehiä hakemaan turvapaikkoja? Miksi heiltä löytyy iPhonet, kalliita merkkivaatteita jne? No kun rikkailla ja terveillä ei ole tekosyytä olla lähtemättä sotaretkelle. Mikä saa suomalaiset äidit perheineen lähtemään sota-alueille?

Koraanista löytyy vastaukset näihinkin kysymyksiin. Koraani on täynnä näitä. Se kun on lähdettävä Pyhään Sotaan kun käsky käy.

Kuka kaiken maksaa? No varmaankin ne "maltilliset muslimit" muun muassa, ne ketkä aseellisiin taisteluihin eivät lähde, mutta eivät ole kuitenkaan vapautettuja maksamasta almuja Jumalan asian puolesta.

Suomessa on nykyään varmaankin jokaisessa kaupungissa jonkinlaista moskeijaa ja rukoushuonetta. Islamia opetetaan nykyään lähes jokaisessa Suomen peruskoulussa, poikkeuksena ehkä jokunen pieni kyläkoulu, mutta kyllä niihinkin saadaan Islamin uskonnon opetus järjestymään, kunhan näihin pikkukyliin alkaa tulemaan muslimioppilaita.

Islam on kuitenkin Suomessa noussut jo niin vahvaksi, että kristittyjenkin opetussuunnitelmaakin on nähty tarpeelliseksi muuttaa vastaamaan Islamin nykyistä merkitystä eurooppalaiselle kulttuurille.

Lainaus
Uudessa opetussuunnitelmassa perusopetuksen uskonnon opetus on jaettu kolmeen eri sisältöosioon: suhde omaan uskontoon, uskontojen maailma ja hyvä elämä. Kirkkotiedon ja Raamatun osuus opetuksessa on vähentynyt, ja uutena sisältönä vuosiluokille 3–6 on tullut nykypäivän juutalaisuus. Opetuksessa myös korostetaan juutalaisuuden, kristinuskon ja islamin merkitystä eurooppalaiselle kulttuurille.
https://www.sanomapro.fi/uusi-opetussuunnitelma-uudistaa-myos-uskonnon-opetuksen/

Onneksi voi kuitenkin edelleen säästää lapset pahimmalta aivopesulta laittamalla heidät elämänkatsomustiedon tunneille.

On tämä kyllä tutustumisen arvoinen kirja. Tätähän ei tarvitse edes lukea vaan voi vaikkapa kuunnella autossa tai kotona puuhastellessa tuolta yleltä:
https://areena.yle.fi/1-2670459

Tähän jää koukkuun.
Vielä yksi lempparini, sitten saa riittää Koraani tältä erää.

Ja edelleen: lue edes punaiset kohdat.. ja jos intoa riittää, niin vaikka koko Koraani.  8)

Koraani. Katumuksen Suura.
Löytyy esim. tästä:
https://www.islamopas.com/koraani/009.htm
Lainaus
5.
Mutta kun pyhät kuukaudet ovat kuluneet, niin vuodattakaa pakanain verta missä tahansa heitä tapaattekin. Ahdistakaa ja piirittäkää heitä ja väijykää heitä kaikkialla, mutta jos he kääntyvät (oikeaan Jumalan uskoon), rukoilevat ja antavat almut, niin päästäkää heidät menemään. Jumala on totisesti anteeksiantava ja armollinen.

11.
Mutta jos he kääntyvät (Jumalan alamaisiksi), rukoilevat ja antavat säädetyt almut, ovat he uskonveljiänne. Ja Me selvitämme tunnusmerkkimme ihmisille, joilla on ymmärrystä.
12.
Mutta jos he sopimuksenteon jälkeen rikkovat valansa ja pilkkaavat teitä uskonne vuoksi, niin taistelkaa sellaisten uskottomien johtomiehiä vastaan - heille eivät totisesti valat mitään merkitse - jotta he luopuisivat puuhistaan.
13.
Miksi ette taistelisi ihmisiä vastaan, jotka ovat rikkoneet valansa ja aikoneet karkoittaa lähettilään
, etenkin kun he ovat ensimmäisinä aloittaneet (vihollisuudet). Pelkäättekö heitä? Onhan kuitenkin Jumala paremmin ansainnut sen, että te Häntä pelkäätte, jos olette oikeauskoisia.
14.
Taistelkaa heitä vastaan, Jumala rankaisee heitä teidän kädellänne ja saattaa heidät häpeään; Hän auttaa teitä vastustaessanne heitä ja parantaa oikeauskoisten rinnat.

20.
Ne, jotka uskovat ja lähtevät kodeistaan liikkeelle ja panevat alttiiksi omaisuutensa ja elämänsä Jumalan asian puolesta, saavuttavat korkeamman asteen Jumalan luona; nämä ovat voitollisia.

23.
Te, jotka uskotte, älkää ottako isiänne ja veljiänne ystäviksenne, jos he rakastavat epäuskoa enemmän kuin uskoa, sillä se teistä, joka heihin liittyy, kuuluu väärintekijöihin.

24.
Sano: »Jos isänne, poikanne, veljenne, vaimonne, omaisenne, hankkimanne omaisuus ja kauppa, jonka pysähtymistä pelkäätte, sekä asunnot, joihin olette mieltyneet, ovat teille rakkaampia kuin Jumala ja Hänen lähettiläänsä ja taistelu Hänen asiansa puolesta, niin odottakaa, kunnes Jumala tulee ja sanoo sanansa. Sillä Jumala ei pidä uppiniskaisista.»

28.
Te, jotka uskotte, katsokaa, miten monijumalaiset ovat kokonaan saastaisia.
Siksi älkää salliko heidän lähestyä pyhää temppeliä tämän sopimusvuoden jälkeen. Ja, jos sentähden pelkäätte köyhtyvänne, on Jumala runsaudessaan ajoissa huolehtiva teistä, jos Hän tahtoo; Jumala on totisesti tietävä, viisas.
29.
Taistelkaa niitä vastaan, jotka, vaikka ovat saaneet Kirjoituksen, eivät usko Jumalaan eivätkä viimeiseen päivään, eivät pyhitä sitä, minkä Jumala ja Hänen lähettiläänsä ovat selittäneet pyhäksi, eivätkä tunnusta totista uskontoa, taistelkaa, kunnes he auliisti maksavat veronsa ja tunnustavat alistuvansa.


33.
Juuri Hän on lähettänyt sanansa julistajan ja tämän mukana johdatuksensa sekä totuuden uskonnon, asettaakseen sen jok'ainoan muun uskonnon yli, vaikka se Jumalattomia närkästyttää.

34.
Te, jotka uskotte, katsokaa! Monet kirjanoppineet ja munkit kuluttavat ihmisten omaisuutta vääryyttä tehden sekä kääntävät muita Jumalan tieltä. Niille, jotka haalivat kultaa ja hopeaa eivätkä käytä sitä Jumalan asian hyväksi, julista tuskallista tuomiota
35.
sinä päivänä, jolloin nämä aineet hehkuvat helvetin tulessa ja niillä heidän otsaansa, kylkiinsä ja selkäänsä painetaan polttomerkki: »Tämän te olette hankkineet itsellenne. Maistakaa nyt, mitä olette koonneet!»


38.
Te, jotka uskotte! Miksi te niin kiinteästi maahan juututte, kun teitä käsketään lähtemään Jumalan retkelle?
Oletteko enemmän mieltyneitä tämän maailman elämään kuin tulevan? Tämän maailman mukavuus on vain vähäpätöistä verrattuna tulevaan.

39.
Jos ette lähde Jumalan retkelle, Hän on langettava teille tuskallisen tuomion ja valitseva sijaanne toisen kansan, ettekä te kykene vahingoittamaan Häntä vähääkään. Sillä Jumala pystyy tekemään kaikki halunsa mukaan.


41.
Lähtekää retkelle, kevyesti ja myös raskaasti aseistetut, ja pankaa alttiiksi varallisuutenne ja henkenne Jumalan asian hyväksi!
Tämä on parasta teille, jospa sen vain tietäisitte.
42.
Jos olisi ollut tarjolla kyllin helppo saalis ja lyhyt retki, he olisivat varmaan seuranneet sinua, mutta retki näytti heistä liian pitkälti. He vannovat vielä Jumalan nimeen: »Jos olisimme kyenneet, olisimme varmasti lähteneet kanssasi.» He turmelevat sielunsa, ja Jumala tietää, että he ovat todella valehtelijoita.

44.
Jotka uskovat Jumalaan ja viimeiseen päivään, eivät pyydä sinulta lupaa olla panematta alttiiksi omaisuuttansa ja henkeänsä.
Jumala tuntee ne, jotka hartaasti palvelevat Häntä.

46.
Jos he olisivat halunneet lähteä retkelle, he olisivat varmasti ryhtyneet varusteluihin, mutta Jumalalle oli vastenmielinen heidän lähtönsä ja Hän teki heidät hitaiksi, ja heille sanottiin: »Jääkää niiden luokse, jotka paikoillaan pysyvät!»

47.
Jos he olisivat lähteneet teidän kanssanne, he eivät olisi muuta lisänneet kuin huolianne ja kohentaneet keskuudessanne eripuraisuutta, ja joukossanne olisi ollut heitä kuuntelevia. Jumala tuntee väärintekijät.
48.
Yrittiväthän he jo aikaisemmin kiihoittaa riitoihin ja hautoivat juonia sinua vastaan, kunnes totuus tuli ilmi ja Jumalan määräykset astuivat voimaan, vaikka he olivat sitä vastaan.

49.
Heidän joukossaan on eräs, joka sanoo: »Salli minun jäädä pois, äläkä kiusaa minua!» Eivätkö juuri he ole jo langenneet kiusaukseen? Totisesti helvetti on nielevä uskottomat.

52.
Sano: »Ette te odota meille muuta, kuin jompaakumpaa kahdesta parhaimmasta asiasta.» Ja me odotamme, että
Jumala on teille lähettävä kärsimyksen joko suoraan tai meidän käsiemme kautta.
Antakaa siis ajan näyttää; kyllä me odotamme niinkuin tekin!

60.
Almut ovat vain köyhiä ja puutteessa olevia varten, sekä niille, jotka toimivat hyväntekeväisyyden palveluksessa; myös niitä varten, joiden sielut on voitettava (Jumalan) rakkauteen; edelleen orjien ja velkaorjien lunnaiksi;
avustukseksi Jumalan retkelle ja niinikään maankulkijalle. Tämä on Jumalan säätämä velvollisuus, sillä Jumala on kaikkitietävä, viisas.


62.
Teidän edessänne he vannovat Jumalan nimeen teidät tyydyttääkseen, mutta parempi olisi, että he tyydyttäisivät Jumalaa ja Hänen lähettilästänsä olemalla uskovaisia.
63.
Eivätkö he tiedä, että ken tahansa vastustaa Jumalaa ja Hänen lähettilästään, sitä totisesti odottaa tuli ja helvetti, jonne hän jää ainaiseksi. Tämä on suuri häpeä.


73.
Oi, profeetta, taistele uskottomia ja ulkokullattuja vastaan, ole ankara heitä kohtaan. Heidän viimeinen asuntonsa on oleva helvetti, onneton määränpää.

86.
Kun maan päälle lähetettiin näin kuuluva suura: »Uskokaa Jumalaan ja taistelkaa Hänen sanansaattajansa rinnalla»
, niin rikkaat heidän joukossaan yhä pyytävät sinulta lupaa jäädä pois ja sanovat: »Salli meidän jäädä niiden luokse, jotka pysyvät alallaan.»

87.
He ovat tyytyväisiä saadessaan jäädä kotona olevien pariin, ja heidän sydämensä ovat sinetöidyt, niin että he eivät mitään käsitä.
88.
Mutta lähettiläs, ja ne, jotka hänen kanssaan uskovat, panevat alttiiksi omaisuutensa ja henkensä.
Sellaisille ihmisille on käyvä hyvin, ja he ovat onnellisia.


91.
Niitä ei ole soimattava kotiinjäämisestä), jotka ovat heikkoja tai sairaita tai joilla ei ole mitä uhrata, jos he vain ovat vilpittömiä Jumalaa ja Hänen lähettilästään kohtaan. Myöskään hyvää tekeviä kohtaan ei ole moitetta. Jumala on anteeksiantavainen, armoliinen.
92.
Ei myöskään niitä soimata, jotka tulivat luoksesi pyytäen sinua huolehtimaan heidän varusteistaan ja joille sinä vastasit: »Minulla ei ole, millä teidät retkelle varustaisin.» He kääntyivät pois silmät kyynelissä, suruissaan siitä, että eivät voineet hankkia tarvittavia varoja.
93.
Moitetta on vain niitä kohtaan, jotka pyytävät sinulta lupaa jäädä kotiin, vaikka ovat rikkaita.
He ovat tyytyväisiä jäädessään kotona pysyvien seuraan. Jumala on sinetöinyt heidän sydämensä niin, että he ovat tietoa vailla.
94.
He puolustelevat itseään teidän edessänne, kun te palaatte heidän luokseen. Sanokaa: »Alkää puolustelko itseänne, me emme kuitenkaan teitä usko. Jumala on jo meille ilmoittanut teidän salaiset tarkoituksenne; Hän on oivaltava teidän tekonne, ja samoin Hänen lähettiläänsä. Silloin te joudutte Hänen luokseen, joka tietää näkymättömät yhtä hyvin kuin näkyväisetkin asiat, ja Hän on osoittava teille teidän tekonne.
95.
He vannottavat teitä Jumalan nimeen, kun te palaatte heidän luokseen, olemaan heille kaunaa kantamatta. Senvuoksi jättäkää heidät rauhaan. Totisesti he ovat saastaisia, ja heidän olinpaikkansa on oleva helvetti heidän tekojensa palkkana.
96.
He vannottavat teitä olemaan heihin tyytyväisiä, mutta vaikka te olisittekin, niin Jumala ei totisesti voi olla tyytyväinen tottelemattomiin ihmisiin.


100.
Niihin, jotka ensimmäisinä ja etumaisina jättivät kotinsa, sekä avustajiin ja niihin, jotka seurasivat heitä hyvän teossa, heihin kaikkiin Jumala on tyytyväinen
ja he ovat tyytyväiset Häneen. Hän on valmistanut heille puutarhat, joissa purot solisevat ja joissa he saavat alati asua. Tämä on ylin onni.


103.
Ota vastaan uhrilahjoja heidän varoistaan, että voisit puhdistaa heidät ja samalla vanhurskauttaa, ja siunaa heitä; totisesti sinun siunauksesi on heille onneksi. Jumala kuulee ja tietää kaiken.
104.
Eivätkö he tiedä, että Jumala ottaa vastaan palvelijainsa katumuksen ja uhrilahjat? Ja että Jumala on heltyväinen, armollinen?


111.
Totisesti, Jumala on lunastanut uskovaisilta heidän henkensä ja omaisuutensa antamalla niiden korvaukseksi paratiisin puutarhan, joka on heitä varten. He taistelevat Jumalan asian puolesta: he surmaavat ja heitä surmataan, kuten Hän on sitovasti luvannut toorassa, evankeliumissa ja Koraanissa, ja kuka täyttää uskollisemmin lupauksensa kuin Jumala? Olkaa siis onnelliset liittosopimuksestanne, jonka olette tehneet Hänen kanssaan. Juuri tämä on ylin onni.


113.
On hyödytöntä profeetan ja uskovaisten rukoilla pakanoitten puolesta, vaikkapa he olisivat sukulaisiakin, senjälkeen kuin näille on ilmoitettu, että he ovat helvetin omia.

117.
Jumala on totisesti suosiollinen profeettaa ja niitä kohtaan, jotka jättivät kotinsa,
sekä auttajia kohtaan, jotka seurasivat häntä ahdistuksen hetkenä, sen jälkeen kuin muutamien sydämet olivat luopumaisillaan hänestä.
Silloin Hän lähestyi heitä, sillä Hän on heitä kohtaan rakastavainen, armollinen

120.
Ei ole soveliasta Medinan asukkaille ja niille beduiineille, jotka asuvat ympäristössä, jäädä pois Jumalan lähettilään retkeltä ja huolehtia enemmän omasta kuin Hänen hengestään. Eivät he kärsi janoa, eivät tuskaa eivätkä nälkää Jumalan retkellä; eivät he samoa sillä tavoin minkään maan halki, että se aiheuttaisi murhetta uskottomille, eivät he liioin hanki mitään sotasaalista viholliselta merkitsemättä sitä itselleen hyväksi teoksi. Totisesti, Jumalan huostassa eivät joudu hukkaan niiden ansiot, jotka hyvää tekevät.

121.
Ei näiden tarvitse kantaa mitään kuluja, ei suuria eikä pieniä, eikä samota yli yhdenkään tasangon, ilman ettei sitä luettaisi heidän hyväkseen eikä Jumala palkitsisi heille sitä, mitä he parastansa ovat tehneet.
122.
Ei ole mahdollista kaikkien uskovaisten lähteä yhdessä retkelle; mutta miksipä ei osa jokaisesta heimosta lähtisi liikkeelle, avartuakseen uskossa ja voidakseen kotiuduttuaan varoittaa kansaansa, jotta se olisi valveilla.
123.
Te, jotka uskotte, taistelkaa niitä uskottomia vastaan, jotka ovat lähellänne, jotta he kokisivat teidän voimanne,
ja tietäkää, että Jumala on niiden kanssa, jotka hartautta harjoittavat.


128.
Totisesti, teidän luoksenne on tullut lähettiläs omasta keskuudestanne. Häneen koskee, jos teillä on murhetta, hän huolehtii teidän hyvinvoinnistanne ja hän on rakastavainen, armollinen uskovaisia kohtaan.
« Viimeksi muokattu: 17.01.20 - klo:09:53 kirjoittanut Sonja »
Pienempänä halusin vain tietää, että milloin ollaan perillä
Mutten enää, täs on hyvä, tällä laiturilla pystyy hengittää
https://m.youtube.com/watch?v=SH7WawO-_QU

Tanakka Timo

  • Vieras
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #913 : 17.01.20 - klo:10:21 »
Taas sieniä menee 8)

mrbigdik

  • Hero Member
  • *****
  • Viestejä: 663
Vs: Pakolais- ja maahanmuuttokeskustelu
« Vastaus #914 : 17.01.20 - klo:14:22 »
Sonja imee nestettä kuin sieni.
Suosin halpaa.